Територіальні органи ДФС
у Дніпропетровській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Чи підтримуєте Ви запровадження об’єднаної звітності з ПДФО та ЄСВ?

Про порядок обміну електронними документами на Інтернет - конференції в Дніпровській ОДПІ.

13.11.2017

 Днями у Дніпровській ОДПІ відбулась Інтернет - конференція на тему: «Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами» на запитання платників податків відповідала головний державний інспектор відділу обслуговування платників Волошина Вікторія.

Платники звертались з низкою питань, пов’язаних з введенням в дію з 15.11.2017 наказу Міністерства фінансів України від 06.06.2017 №557 «Про затвердження порядку обміну електронними документами з контролюючими органами» (далі – Порядок) зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017., в частині надання засобами телекомунікаційного зв’язку податкової звітності, звітності зі сплати єдиного внеску, фінансової та статистичної звітності, податкових та акцизних накладних, розрахунків коригування до податкових та акцизних накладних а саме:

Яким чином здійснюється електронний документообіг?

Відповідь:

Юридичні особи, самозайняті особи, податкові агенти, контролюючі органи, органи державної влади, органи місцевого самоврядування набувають статусу СЕД з дати укладення Договору, примірну форму якого визначено у додатку 1 до Порядку, шляхом приєднання до нього на підставі Заяви про приєднання до Договору.

Фізичні особи, які не є самозайнятими особами, автоматично вважаються СЕД та мають право подавати електронні документи до контролюючих органів виключно з використанням ЕЦП.

Автор створює Заяву про приєднання до Договору в електронному вигляді. Усі реквізити Заяви про приєднання до Договору обов'язкові для заповнення. У випадку їх відсутності Заява про приєднання до Договору до розгляду не приймається, формується перша квитанція із зазначенням причини неприйняття та надсилається автору.

Підписувач (в особі якого автор приєднується до Договору) завершує створення Заяви про приєднання до Договору накладенням ЕЦП.

Підписувачем Заяви про приєднання до Договору має бути особа, яка згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) є керівником. За наявності електронної печатки на Заяву про приєднання до Договору спочатку накладається ЕЦП, після нього - електронна печатка.

Підписана Заява про приєднання до Договору шифрується з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та направляється протягом операційного дня у визначеному форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв'язку до контролюючого органу за основним місцем обліку автора.

Чим підтверджується приєднання автора до Договору?

Відповідь:

Підтвердженням про приєднання автора до Договору є отримання автором другої квитанції про прийняття заяви про приєднання до Договору, на яку накладається технологічний сертифікат контролюючого органу.

Не пізніше наступного робочого дня з моменту формування першої квитанції, якщо інше не встановлено законодавством та цим Порядком, формується друга квитанція.

Друга квитанція є підтвердженням про прийняття (реєстрацію) або повідомленням про неприйняття в контролюючому органі електронного документа. В другій квитанції зазначаються реквізити прийнятого (зареєстрованого) або неприйнятого (із зазначенням причини) електронного документа, результати обробки в контролюючому органі (дата та час прийняття (реєстрації) або неприйняття, реєстраційний номер, дані про автора та підписувача (підписувачів) електронного документа та автора квитанції).

На другу квитанцію накладається електронна печатка відповідного контролюючого органу, здійснюється її шифрування та надсилання автору електронного документа. Другий примірник другої квитанції зберігається в контролюючому органі.

Які підстави у контролюючого органу є для відмови у прийнятті Заяви про приєднання до Договору?

Відповідь:

Підставами для відмови у прийнятті Заяви про приєднання до Договору та відповідно у приєднанні до Договору є:

-відсутність автора на обліку у контролюючому органі;

-невідповідність реєстраційних даних автора, зазначених у Заяві про приєднання до Договору, даним Єдиного державного реєстру та Державного реєстру фізичних осіб - платників податків;

-наявність у Єдиному державному реєстрі запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця;

-наявність в Державному реєстрі інформації про закриття реєстраційного номера облікової картки платника податків підписувача Заяви про приєднання до Договору (керівника) у зв'язку зі смертю;

-наявність діючого Договору.

Чи можна подати Заяву про припинення дії Договору про визнання електронних документів?

Відповідь:

Так, Заява про припинення дії Договору за формою згідно з додатком 3 до Порядку подається до контролюючого органу безпосередньо підписувачем Заяви про приєднання до Договору (керівником) із пред'явленням документа, що посвідчує особу, або уповноваженим представником.

Якщо Заява про припинення дії Договору подається представником адресата, до неї долучається оригінал або належним чином оформлена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.

Договір вважається припиненим у день настання однієї з подій, зазначених у пункті 14 цього розділу ІІІ Порядку.

У день припинення дії Договору контролюючий орган повідомляє автора про припинення дії Договору (із зазначенням причини) шляхом направлення автоматично сформованого повідомлення про припинення дії Договору на електронну адресу, внесену до облікових даних автора, за формою згідно з додатком 4 до Порядку.

Якщо електронний Договір укладено до 15 листопада 2017 року, чи буде від дійсним?

Відповідь:

Так, згідно Наказу № 557 договори про визнання електронних документів, укладені до 15 листопада 2017 року, залишаються дійсними (до закінчення дії сертифікатів чи зміни керівників/припинення реєстрації).

Резюмуючи, Вікторія Волошина акцентувала увагу, що з початку листопада 2017 року для реєстрації нових ЕЦП в системі електронної звітності Держстату необхідно відправити Заявку про реєстрацію електронного цифрового підпису (S1391101) з переліком всіх посадових осіб, які підписують звітність до Держстату. Реєстрація здійснюється приймальним шлюзом автоматично. Відправити Заявку необхідно згідно з Порядком подання електронної звітності до органів державної статистики, який знаходиться на  сайті http://www.ukrstat.gov.ua, сторінка Електронна звітність - Послідовність дій для здійснення електронного звітування. Ми рекомендуємо відправити до Держстату Заявку всім користувачам систем М.Е.Doc та СОТА, навіть тим, які отримали сертифікати до початку листопада та вже звітували до Державної служби статистики у попередні періоди.